Forgalmazói jótállás, avagy garancia
A forgalmazói, vagy kötelező jótállást kormányrendelet szabályozza. Nem azonos a gyártó által biztosított garanciával. Azok egymással párhuzamosan futnak, azaz a forgalmazói jótállás időtartama és a gyártói jótállás időtartama nem adódik össze, ezzel növelve a garancia időtartamát. Amennyiben egy termékre nem vonatkozik kötelező jótállás, úgy ettől függetlenül a gyártó biztosíthat az Ön részére a termékre vonatkozóan garanciát. A kötelező jótállás és a gyártó által biztosított garancia feltételei eltérhetnek egymástól.
Az egyes márkákra vonatkozó jótállásról és a szervizek elérhetőségeiért kattintson ide.
Az alábbiakban a Forgalmazói jótállás, avagy kötelező jótállás feltételeiről talál rövid tájékoztatást:
A jótállási igény a jótállás időtartama alatt érvényesíthető, a jótállás időtartama a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet szerint:
- 10 000 forintot elérő, de 100 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén 1 év,
- 100 000 forintot meghaladó, de 250 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén 2 év,
- 250 000 forint eladási ár felett 3 év.
Az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet határozza meg a kötelező jótállás eseteit. Nem csak az összeg került szabályozásra, hanem a termékek köre is. Amely termékre vonatkozik kötelező jótállás, úgy a jótállási jegy elküldésre kerül a Fogyasztó részére. A jótállási igény a jótállási határidőben érvényesíthető. E határidők elmulasztása jogvesztéssel jár.
A fogyasztási cikk kijavítása esetén a jótállás időtartama meghosszabbodik a javításra átadás napjától kezdve azzal az idővel, amely alatt a Fogyasztó a fogyasztási cikket a hiba miatt nem használhatta.
A fogyasztó által bejelentett panaszról, jótállási igényéről jegyzőkönyvet készítünk a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól szóló 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet szerint. A jegyzőkönyv emailben kerül eljuttatásra a Vásárló részére.
Hibás termék esetén a Fogyasztó első körben kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az általa választott igény teljesítése lehetetlen vagy az Eladó számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti a Fogyasztó az ellenszolgáltatás arányos leszállítását (értékcsökkenést) vagy végső esetben a szerződéstől is elállhat.
Jótállási igény bejelentését bármely a weboldalon megtalálható elérhetőségünkön megteheti, azonban javasoljuk, hogy erre használja a Panaszbejelentő űrlapot. Ez a leggyorsabb módja az ügyintézésnek.
Fogyasztó fogalma: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy
A tájékoztatás nem teljeskörű! A jótállás érvényesítésének feltételeit, a vásárló és az eladó jogait és kötelezettségeit tartalmazó tájékoztató megtalálható az Általános Szerződési Feltételekben és a jótállási jegyen.
Ha kérdése merülne fel, keresse ügyfélszolgálatunkat és készséggel segítünk!
2022.09.22.