Bonus Shop

Termék, kosár, itt a futár!

Kategóriák
Bonus Shop

Termék, kosár, itt a futár!

  • Kategóriák
    • Bútor
    • Bútor szobák szerint
    • Világítás, dekoráció
    • Kert és barkácsolás
    • Otthon, szabadidő
    • Értékcsökkentett termékek
  • Blog
  • Információk
    • Bonus lehetőségek
      • Hűségprogram
      • Amivel kitűnünk a tömegből
    • Fizetés és szállítás
    • GY.I.K. – Gyakran ismételt kérdések
    • Visszaküldés, reklamáció
      • Visszáru feladás, helyes csomagolás
      • Csomagkár bejelentés
      • Panasz bejelentése
    • Márkák és szerviz
      • Fieldmann
      • Lamart
      • Yenkee
      • Sencor
      • Intex
      • Palram
      • Riwall
      • Scheppach
      • Safako
      • Sodastream
      • Retlux
      • Casio
      • Buddy Toys
      • Activa
    • Elérhetőségek
    • Rólunk
    • Karrier
      • Román nyelven beszélő ügyfélszolgálati munkatárs
      • Szervizes munkatárs
    • Vásárlási feltételek
      • Általános szerződési feltételek
      • Adatkezelési tájékoztató
      • Vásárlási tudnivalók
    • Termékvélemények kezelésének szabályzata
    • Amivel kitűnünk a tömegből
  • Pályázatok
    • Pályázat - GINOP-1.2.8-20-2020-01554
    • Pályázat - GINOP-4.1.2-18-2018-00083
  1. Blog
  1. Blog
Vissza
Márkaépítés, marketing és social media tanácsok

Márkaépítés, marketing és social media tanácsok

A márkaépítés, ahogy már fent is írtunk, az első és legfontosabb dolog, amikor valaki sikeres cégben, vagy személyes üzleti stratégiában gondolkodik. Következő kérdés: hogy irányítsuk rá az emberek figyelmét a márkánkra? Mely csatornákon érdemes jelen lennünk?

2022.07.08 14:57 Bonus Shop
Bonus Shop

 

Legfontosabb lépések

 

A branding, vagyis a márkaépítés kérdése manapság egyre inkább sürgető és fontos, nem csak influenszerek, de egyéni vállalkozók és mérettől függetlenül cégek számára is. Sokan úgy gondolják a márkaépítés gyakorlatilag egyenlő a marketinggel, pedig ez egyáltalán nem igaz.

 

A branding, vagy a márkaépítés tulajdonképpen azt határozza meg, hogy ki vagy te, akár magánemberként, akár cégként, és ez milyen benyomást hagy az emberekben. Milyen vagy te, mit árulsz, mi a tevékenységi köröd, mik az alapvető értékeid, mi az elképzelésed, hová szeretnél eljutni? Ki a te célközönséged, hová szeretnéd pozícionálni magad a piacon? És talán a 2 legfontosabb alapvetés: mit szeretnél saját magadról közvetíteni az emberek felé, mit szeretnél, hogy eszükbe jusson, ha a te márkádra gondolnak?

 

A marketing pedig tulajdonképpen egy eszköz, hogy mindezt lekommunikáld a vásárlóid, követőid felé. A branding során meghatározásra kerül, hogy mi az, amit kifelé közvetíteni szeretnél, mi a cél, mi jusson az emberek eszébe rólad, a marketing pedig abban segít, hogy ez az üzenet el is jusson a célközönséghez.

 

A közösségi média stratégiák és a marketing kampányok élesítése előtt tehát az elsődleges feladata a márkaépítés, a „mi/ki vagyok”, és a „mit akarok elérni” meghatározása, amennyiben ez megtörtént, ehhez mérten lehet a következő lépés a stratégia kiválasztása. Mai cikkünkben ehhez kívánunk segítséget nyújtani. Vágjunk is bele!

 

 

 

Elsődleges: Ki vagyok én?

 

A márkaépítés, ahogy már fent is írtunk, az első és legfontosabb dolog, amikor valaki sikeres cégben, vagy személyes üzleti stratégiában gondolkodik. A hozzá kapcsolódó folyamatokat alapvetően 2 részre oszthatjuk: az egyik, ami a színfalak mögött zajlik, ami kizárólag a céges belső kommunikációt érinti, a másik pedig a marketingeszközök révén kivitelezett stratégia, melynek célközönsége értelem szerint a nyilvánosság.

 

A színfalak mögött meghatározandó paraméterek közé tartozik a márka alapvető értékrendszere. Az „énkép” meghatározása, a piackutatás során történő célközönség meghatározás. A belső értékrendszer, például milyen társadalmi kérdések fontosak nekünk, mik azok az alapelvek, amiket minden döntésünknél figyelembe veszünk.

 

Fontos, hogy a márkaépítés folyamatosan zajlik, hiszen ha már egyszer kitaláltuk a választ ezekre a kérdésekre, a fenntartás és a fejlesztés folyamatos karbantartást igényel. Ahogy az emberek változnak, úgy a cégek, a környezetük is változik. A szociális értékek is változnak, és az emberek értékrendje ehhez idomul. Egy márkánál fontos a kortalan és állandó értékek meghatározása, azonban ugyanannyira fontos, hogy tudjon haladni az idővel, képes legyen újra és újra megújulni.

 

A márkaépítés közönség felé kommunikált részének legfontosabb része az arculat. Ez a cégértékek és cégfilozófia, a céges „én” vizuális megjelenítését foglalja magába, mely segít beazonosítani konkrétan melyik márkáról beszélünk. Nem elég csak egy logót, vagy márkanevet kitalálni. Fontos, hogy a márkaépítés során megfelelő képet alakíts ki magadról, megszilárdítsd a piaci pozíciódat és konkrét képet alakíts ki magadról a vásárlók fejében, ezáltal márkahűséget generálj. Ebben segít az arculat. Egy arculatnak számos eleme van, és a legfontosabb, hogy ezek az elemek egységet alkossanak, ugyanazt a filozófiát és külső jegyeket hordozzák magukban.

 

Manapság arculati elemeknél nem csak a nyomtatott megjelenés fontos (névjegy, levélpapír, boríték, brossúra, molino, stb.), de egyre inkább kiemelt szerepet kap a digitális arculat is. A cég weboldala, a hirdetési bannerek, a közösségi média felületeken használt nyelvezet és képi világ egyaránt fontos részét képezik az arculatnak. Érdemes tehát úgy kialakítani, hogy nem csak most, de 5 év múlva is ugyanolyan büszkén tekinthessünk rá.

 

 

 

Következő lépés: Hogy közvetítsem az üzenetemet?

 

Amennyiben meghatároztunk a márkánk szempontjából legfontosabb paramétereket, és elkészíttettük az arculatot is, a következő kérdés: hogy irányítsuk rá az emberek figyelmét a márkánkra? Mely csatornákon érdemes jelen lennünk, melyik platformok a legalkalmasabbak arra, hogy közvetítsék az üzenetünket?

 

Itt lép be a képbe a marketing. Ez nem csak az eladásról szól, nem az a marketing kizárólagos célja, hogy reklámozzon. Az elsődleges feladat a márka megismertetése. Az, hogy az adott márkanév minél jobban beépüljön a köztudatba, minél egyértelműbben ki tudja fejezni az adott cég vagy személy, hogy kik ők és mit képviselnek. Ebben segít a marketing.

 

Amennyiben a céges arculat és márka jól ki van találva, amint kellő ismertséget ér el a cég, kialakul a márkahűség, ezáltal már önmagától képesnek kell lennie bizonyos szintű bevétel generálására. Gondoljunk csak az Apple vagy a Nike márkákra. Az ember nem azért vesz Apple kütyüt, mert látta a legutóbbi reklámot, hanem mert az Apple által közvetített értékekben hisz, az Apple felhasználók köréhez akar tartozni, az életérzés, a márka által képviselt érzelmi töltet következtében kialakult márkahűség miatt választ almás termékeket.

 

A másik kifejezetten fontos szerep nyilván a hirdetések és a reklámok összességéből áll össze. Főleg olyan esetekben, ahol kezdő vállalkozásokról, vagy termelővállalatokról van szó. Bármilyen hirdetési stratégia meghatározásánál alapvető szempont, hogy offline vagy online érhető-e jobban és könnyebben el a célközönségünk, melyik korcsoportot képviselik, az a korcsoport hol a legaktívabb. Komoly piackutatásnak, és versenytárs elemzésnek kell megelőznie bárminemű marketing folyamatot!

 

 

 

Kivitelezés: közösségi média, mint eszköz

 

A márkahűség és a potenciális új vásárlók bevonzásának egyik leghasznosabb felülete 2022-ben egyértelműen a közösségi média. Egy ilyen stratégia tervezése ugyanolyan mértékű odafigyelést és kidolgozást igényel, mint a nyomtatott sajtóbeli hirdetések, vagy a személyes üzletkötői általi megkeresések.

 

Érdemes utánajárni melyik platform milyen lehetőségeket hordoz magában, számos elemzés született már hazai és külföldi cégek által, melyek részletesen taglalják kinek válhat be igazán mondjuk a TikTok-on való hirdetés, vagy a hagyományosabb jellegű Facebook reklám.

 

Ezek az applikációk folyamatos versenyben vannak egymással, egyfolytában újabb és újabb funkciókkal próbálják becsalogatni a felhasználókat, érdemes tehát minél előbb ezen új funkciók használatát elsajátítani, így mivel az appok alapból is ezeket a funkciókat promótálják, az általunk készített tartalom is előbb kiemelt oldalon/helyen találja magát.

 

Aki üzleti, vagy tartalomgyártói profilt hoz létre sokkal szélesebb analitikai elemzéseket kaphat arról, hogy teljesítenek bizonyos posztjai, ezáltal folyamatosan van lehetőség a finomításra és az újratervezésre.

 

Ugyancsak fontos, hogy már az elején kitaláljuk mennyi időnk van posztolni, és melyik fórumok passzolnak a legjobban arculatunkhoz. Az erőltetett, vagy elszórtan posztolt tartalmakat általában hátrébb sorolják az algoritmusok. Magát, a posztolás idejét is fontos meghatározni, hiszen nem mindegy mekkora aktív közönség elé kerül a posztunk.

 

További apró, de hasznos trükk lehet, ha posztolás előtt és után 30 percig aktív a fiókunk: versenytársak, és követők posztjai alá kommentelünk (természetesen csak pozitívat!), vásárlói interakciót generálunk, válaszolunk az üzenetekre, így az algoritmus látja, hogy aktívak vagyunk.

 

Összességében a kidolgozottság, a konzisztens megjelenés, a határozott márkatudat és vásárlói hűség kiépítése a legfontosabb. Reméljük tudtunk pár hasznos információval és tanáccsal szolgálni ezekkel kapcsolatban!

Kövess minket

Facebookon és Instagramon, továbbá iratkozz fel YouTube csatornánkra is!

facebook youtube instagram


Blog ajánló

Úszd meg olcsóbban az éjszakai életet



Hűsítő jegesteák és kávékülönlegességek





Instagram

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Bonus Shop (@bonusshop.hu) által megosztott bejegyzés



Cimkék

#bonusshophu  #bonus  #shop #marketing #markaepites #strategia #blog #socialmedia #blognvlog #branding #arculat

Vissza
Vásárlói fiók
  • Belépés
  • Regisztráció
  • Profilom
  • Kosár
  • Kedvenceim
Segíthetünk?
  • Fizetés és szállítás
  • Vásárlási feltételek, ÁSZF
  • Rólunk
  • GY.I.K. – Gyakran ismételt kérdések
GreenSite International Zrt.
  • 9700 Szombathely, Puskás Tivadar utca 3-5/J
  • +36 21 201 0123
  • info@bonus-shop.hu
  • facebook

  • instagram

  • youtube

Pályázat

favi.hu
bonus-shop.hu a biano.hu-n
cofidis_hu
sixpayment
Árukereső, a hiteles vásárlási kalauz
  • Bútor
  • Bútor szobák szerint
  • Világítás, dekoráció
  • Kert és barkácsolás
  • Otthon, szabadidő
  • Értékcsökkentett termékek
  • Blog
  • Információk
    Információk
    • Bonus lehetőségek
      Bonus lehetőségek
      • Hűségprogram
      • Amivel kitűnünk a tömegből
    • Fizetés és szállítás
    • GY.I.K. – Gyakran ismételt kérdések
    • Visszaküldés, reklamáció
      Visszaküldés, reklamáció
      • Visszáru feladás, helyes csomagolás
      • Csomagkár bejelentés
      • Panasz bejelentése
    • Márkák és szerviz
      Márkák és szerviz
      • Fieldmann
      • Lamart
      • Yenkee
      • Sencor
      • Intex
      • Palram
      • Riwall
      • Scheppach
      • Safako
      • Sodastream
      • Retlux
      • Casio
      • Buddy Toys
      • Activa
    • Elérhetőségek
    • Rólunk
    • Karrier
      Karrier
      • Román nyelven beszélő ügyfélszolgálati munkatárs
      • Szervizes munkatárs
    • Vásárlási feltételek
      Vásárlási feltételek
      • Általános szerződési feltételek
      • Adatkezelési tájékoztató
      • Vásárlási tudnivalók
    • Termékvélemények kezelésének szabályzata
    • Amivel kitűnünk a tömegből
  • Pályázatok
    Pályázatok
    • Pályázat - GINOP-1.2.8-20-2020-01554
    • Pályázat - GINOP-4.1.2-18-2018-00083
Belépés
Megrendelés regisztrációval
Adatkezelési beállítások
Weboldalunk az alapvető működéshez szükséges cookie-kat használ. Szélesebb körű funkcionalitáshoz (marketing, statisztika, személyre szabás) egyéb cookie-kat engedélyezhet. Részletesebb információkat az Adatkezelési tájékoztatóban talál.
A működéshez szükséges cookie-k döntő fontosságúak a weboldal alapvető funkciói szempontjából, és a weboldal ezek nélkül nem fog megfelelően működni. Ezek a sütik nem tárolnak személyazonosításra alkalmas adatokat.
A marketing cookie-kat a látogatók weboldal-tevékenységének nyomon követésére használjuk. A cél az, hogy releváns hirdetéseket tegyünk közzé az egyéni felhasználók számára (pl. Google Ads, Facebook Ads), valamint aktivitásra buzdítsuk őket, ez pedig még értékesebbé teszi weboldalunkat.
Az adatok névtelen formában való gyűjtésén és jelentésén keresztül a statisztikai cookie-k segítenek a weboldal tulajdonosának abban, hogy megértse, hogyan lépnek interakcióba a látogatók a weboldallal.
A személyre szabáshoz használt cookie-k segítségével olyan információkat tudunk megjegyezni, amelyek megváltoztatják a weboldal magatartását, illetve kinézetét.