Bonus Shop

Termék, kosár, itt a futár!

Kategóriák
Bonus Shop

Termék, kosár, itt a futár!

  • Kategóriák
    • Bútor
    • Bútor szobák szerint
    • Világítás, dekoráció
    • Kert és barkácsolás
    • Otthon, szabadidő
    • Értékcsökkentett termékek
  • Blog
  • Információk
    • Bonus lehetőségek
      • Hűségprogram
      • Amivel kitűnünk a tömegből
    • Fizetés és szállítás
    • GY.I.K. – Gyakran ismételt kérdések
    • Visszaküldés, reklamáció
      • Visszáru feladás, helyes csomagolás
      • Csomagkár bejelentés
      • Panasz bejelentése
    • Márkák és szerviz
      • Fieldmann
      • Lamart
      • Yenkee
      • Sencor
      • Intex
      • Palram
      • Riwall
      • Scheppach
      • Safako
      • Sodastream
      • Retlux
      • Casio
      • Buddy Toys
      • Activa
    • Elérhetőségek
    • Rólunk
    • Karrier
      • Román nyelven beszélő ügyfélszolgálati munkatárs
      • Szervizes munkatárs
    • Vásárlási feltételek
      • Általános szerződési feltételek
      • Adatkezelési tájékoztató
      • Vásárlási tudnivalók
    • Termékvélemények kezelésének szabályzata
    • Amivel kitűnünk a tömegből
  • Pályázatok
    • Pályázat - GINOP-1.2.8-20-2020-01554
    • Pályázat - GINOP-4.1.2-18-2018-00083
  1. Blog
  1. Blog
Vissza
Webáruház a közösségi média világában

Webáruház a közösségi média világában

Mai rendhagyó cikkünkben közösségi média felületeinkért felelős kollégánkat Izát kérdezzük a különböző csatornák használatáról. Fő témánk: céges szinten miben más a kommunikáció, mint magánemberként? 

2022.01.27 14:37 Bonus Shop
Bonus Shop

 

Céges kommunikáció és brandépítés

 

A közösségi média már szinte mindenki életében napi szerepet játszik. Kapcsolattartás, közösségépítés, folyamatos interakció barátainkkal, a számunkra fontos pillanatok megosztása. Számos különböző platformon, a nap minden percében.

 

Manapság ha közösségi médiáról beszélünk felmerül a kérdés, hogy céges szinten miben más a kommunikáció, mint magánemberként? Mik azok a vonások, amik megegyeznek, és miért különösen fontos a cégek számára, hogy minél több felületen jelen legyenek?

 

Mai rendhagyó cikkünkben közösségi média felületeinkért felelős kollégánkat Izát kérdezzük a különböző csatornák használatáról. Vágjunk is bele!

 

 

 

Az alapok

 

K: Szia Iza! Köszönjük, hogy csatlakoztál hozzánk. Elsőként talán mondj nekünk pár szót arról, miért erre a területre esett a választásod? Számodra magánemberként miért érdekes, milyen lehetőségeket hordoz a közösségi média?

V: Szia! Köszönöm szépen a lehetőséget az interjúra. Az én „kapcsolatom” a social médiával - ha lehet így nevezni - egészen régre nyúlik vissza. Annyit szerintem elárulhatok, hogy elég fiatal vagyok még, így mondanom sem kell, hogy valahol ez a korosztályom „betegsége” is. Gimnazista koromban ezt láttam mindenhol, minden fiatal a YouTube-bal és az Instagrammal foglalkozott. Az érettségi előtt fogalmazódott meg bennem, hogy de jó lenne egy ilyen állás, ahol csak ezzel foglalkozhatok! Akkoriban nem is sejtettem még, hogy kimondottan léteznek ilyen pozíciók, és egy tényleges állás lehet a Social Media Managerkedés. Természetesen ez jóval összetettebb dolog, és több oldala is van ennek az egésznek, de alapvetően erre vágytam, hogy kipróbálhassam magam ezen a területen.

 

A közösségi médiába óriási lehetőségek vannak, főleg, hogy már 2022-t írunk. Mint cégnek, mint magánembernek. Ez is egy eldöntendő kérdés, ki miért és mire szeretné használni a közösségi felületeit. Ahogy az előbb is említettem engem ez a világ mindig vonzott. Persze, először inkább a csillogás - villogás a kamerák előtt, meg a sok szponzoráció, de ez idővel teljesen átfordult bennem. Egy idő után azt éreztem, hogy szeretném a saját értékeimmel feltölteni a saját felületeimet, hiszen miért ne tehetném?! Több idő, és türelem mire mindenkinek kialakul a saját irányvonala és stílusa, nem mindenki egyforma. Valaki vicces és szórakoztat, valaki baromi tehetséges és elkápráztat, valaki csak szimplán menőn öltözködik. Egy jól felépített felület, rendes stratégiával rengeteg új ajtót nyithat meg bármilyen ember számára. Akár segíthet az álmai elérésében, szponzorációkat gyűjthet, ami még annyi lehetőséget ad neki akár utazásra, akár olyan eseményekre és élményekre, amit máshogy nem biztos, hogy eltudna érni. Szerintem megszámlálhatatlan az az opció, amit ezzel az ember nyerni és ugyanúgy veszíteni is tud.

 

 

 

 Céges kommunikáció 

 

K: Ehhez képest mennyiben tér el a céges kommunikáció?

V: Szerintem egy céges kommunikáció is lehet más és más. Hiszen vannak olyan emberek, akik magánvállalkozóként kiskereskedők és ők is céges kommunikációnak számítanak ebben a vonatkoztatásban. Az ő felületük lehet sokkal személyesebb és kötetlenebb szerintem, mint egy nagyvállalaté. Összességében egy elszalasztott lehetőségnek tartom, ha valamelyik cég nem használja ki a social média adta lehetőségeket. Relatív persze milyen cégről beszélünk, mert egy nagy áruház esetében, ami már országszerte több éve ismert, nem biztos, hogy óriási „probléma” ha nincs jelen minden felületen. Viszont egy friss, újonnan elkezdett cég esetében a leggyorsabb és legeredményesebb reklámlehetőségnek tartom. Gondoljunk csak bele mennyi ember görgeti a Facebook, Insta vagy a TikTok feedet nap, mint nap. Véleményem szerint teljesen más lehetőséget kínálnak ezek a felületek egy kis cégnek, egy nagyvállalatnak vagy egy közepes nagyságúnak mondható cégnek.

 

Számomra sokkal nehezebb megtalálni azt az irányvonalat a saját cégünk esetében, ami szól Rólunk is, a termékeinkről és még érdekesek is lehetnek. Teljesen más stratégiában kell gondolkoznom, mint a saját oldalamnál, hiszen egy személyes feedet a saját értékeimmel kell feltöltenem, amíg egy webshopról szóló felületet a webshop értékeivel, de ez így is van jól. Minden felület, minden cég, minden ember más és más. Minden stratégia más, így a lehetőségek is mások lesznek.

 

K: Sok cég kifejezetten komoly, hivatalos arcát mutatja a közösségi médiában is, más nagyvállalatok viszont sokkal közvetlenebbek, több vicces, bohókás tartalmat gyártanak, szerinted melyik a követendő példa, vagy mennyire egyénfüggő ez?

V: Szerintem nincs ilyen, hogy követendő példa. Ahogy az előbb is mondtam, minden cég más, így minden cégnek a habitusa is más. Valamelyik cégnek az arculata „megkívánja” a vicces és komolytalanabb tartalmakat, de valamelyik cégnek abszolút nem illik bele a brandjébe. Úgyhogy azt mondanám, hogy ez teljesen egyénfüggő dolog!

 

Ha van egy adott cég, ami képvisel egy adott irányt, olyan vásárlót és követőket is fog maga köré begyűjteni, így ezek alapján lehet kitapasztalni, hogy ez a tábor milyen tartalmat preferál inkább. A mi oldalunkon is találni vicces mémeket, posztokat, vicces pillanatokat a cégünk mindennapjaiból, de csak annyit amennyit a brandünk „enged”. Hiszen nem egy mémeket gyártó oldal vagyunk. Alapvetően úgy gondolom, hogy az emberek, vagy vásárolni járnak az internetre, vagy szórakozni. Mindenki stresszes, siet, kapkod a hétköznapokon így mindenkinek jól esik egy kis jókedv. Elsősorban nálunk is ezért találhatóak meg ezek a tartalmak. Úgy gondoltuk hogyha nekünk mosolyt csal az arcunkra, másnak is fog.

 

Számomra mindenképp pozitív dolog, ha egy cég ad kifelé is magából és nem csak a termékeket nyomja a felületeken, de ezt mindenki tapasztalja ki maga, hogy melyik a sikeresebb a felületén.

 

 

 

Legnépszerűbb platformok

 

K: Melyek azok a felületek, amiket szerinted a legtöbben használnak hazánkban, ahol mindenképpen érdemes ott lenni egy cégnek, és ahol mi is jelen vagyunk?

V: Ez egy elég megosztó téma szerintem az online marketingben. A saját véleményem szerint egyértelműen a TikTok az. Az Instagram sem egy elfelejtendő dolog, de a TikTok jelenleg a legsikeresebb felület. A legnagyobb eléréseket hozza, és a legkötetlenebb platform. A mi cégünk is jelen van ezen a felületen, viszont mi még nagyon tapogatózunk az elején, hogy mi lesz a mi irányvonalunk. Számtalan trend, filter, gif és opció áll rendelkezésre az ide tartalmakat gyártó felhasználóknak.

 

Számomra is elképesztő volt a számokat látni, mennyi ember használja ezt az applikációt nap, mint nap és átlagosan naponta akár 10-15x is képesek vagyunk megnyitni! Szerintem ezzel mindent elmondtam, hogy miért is érdemes itt is jelen lenni!:) De ezekről a lehetőségekről órákat lehetne beszélgetni.

 

 

Iza, köszönjük hogy válaszoltál kérdéseinkre, interjúnk következő fejezetében még jobban beleássuk magunkat a részletekbe, és a cikk végén pár tanáccsal is ellátjuk azokat, akik személyes, vagy céges brand építésén gondolkoznak.

 

Köszönjük, hogy olvastok minket. Jövő héten folytatjuk interjúnkat Izával.

Kövess minket

Facebookon és Instagramon, továbbá iratkozz fel YouTube csatornánkra is!

facebook youtube instagram


Blog ajánló

Csodáld meg a téli természetet



Mitől jó egy jó cikk?





Instagram

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Bonus Shop (@bonusshop.hu) által megosztott bejegyzés



Cimkék

#bonusshophu  #bonus  #shop #kozossegimedia #tartalom #social #blog #tippek #blognvlog #interju #bepillantas

Vissza
Vásárlói fiók
  • Belépés
  • Regisztráció
  • Profilom
  • Kosár
  • Kedvenceim
Segíthetünk?
  • Fizetés és szállítás
  • Vásárlási feltételek, ÁSZF
  • Rólunk
  • GY.I.K. – Gyakran ismételt kérdések
GreenSite International Zrt.
  • 9700 Szombathely, Puskás Tivadar utca 3-5/J
  • +36 21 201 0123
  • info@bonus-shop.hu
  • facebook

  • instagram

  • youtube

Pályázat

favi.hu
bonus-shop.hu a biano.hu-n
cofidis_hu
sixpayment
Árukereső, a hiteles vásárlási kalauz
  • Bútor
  • Bútor szobák szerint
  • Világítás, dekoráció
  • Kert és barkácsolás
  • Otthon, szabadidő
  • Értékcsökkentett termékek
  • Blog
  • Információk
    Információk
    • Bonus lehetőségek
      Bonus lehetőségek
      • Hűségprogram
      • Amivel kitűnünk a tömegből
    • Fizetés és szállítás
    • GY.I.K. – Gyakran ismételt kérdések
    • Visszaküldés, reklamáció
      Visszaküldés, reklamáció
      • Visszáru feladás, helyes csomagolás
      • Csomagkár bejelentés
      • Panasz bejelentése
    • Márkák és szerviz
      Márkák és szerviz
      • Fieldmann
      • Lamart
      • Yenkee
      • Sencor
      • Intex
      • Palram
      • Riwall
      • Scheppach
      • Safako
      • Sodastream
      • Retlux
      • Casio
      • Buddy Toys
      • Activa
    • Elérhetőségek
    • Rólunk
    • Karrier
      Karrier
      • Román nyelven beszélő ügyfélszolgálati munkatárs
      • Szervizes munkatárs
    • Vásárlási feltételek
      Vásárlási feltételek
      • Általános szerződési feltételek
      • Adatkezelési tájékoztató
      • Vásárlási tudnivalók
    • Termékvélemények kezelésének szabályzata
    • Amivel kitűnünk a tömegből
  • Pályázatok
    Pályázatok
    • Pályázat - GINOP-1.2.8-20-2020-01554
    • Pályázat - GINOP-4.1.2-18-2018-00083
Belépés
Megrendelés regisztrációval
Adatkezelési beállítások
Weboldalunk az alapvető működéshez szükséges cookie-kat használ. Szélesebb körű funkcionalitáshoz (marketing, statisztika, személyre szabás) egyéb cookie-kat engedélyezhet. Részletesebb információkat az Adatkezelési tájékoztatóban talál.
A működéshez szükséges cookie-k döntő fontosságúak a weboldal alapvető funkciói szempontjából, és a weboldal ezek nélkül nem fog megfelelően működni. Ezek a sütik nem tárolnak személyazonosításra alkalmas adatokat.
A marketing cookie-kat a látogatók weboldal-tevékenységének nyomon követésére használjuk. A cél az, hogy releváns hirdetéseket tegyünk közzé az egyéni felhasználók számára (pl. Google Ads, Facebook Ads), valamint aktivitásra buzdítsuk őket, ez pedig még értékesebbé teszi weboldalunkat.
Az adatok névtelen formában való gyűjtésén és jelentésén keresztül a statisztikai cookie-k segítenek a weboldal tulajdonosának abban, hogy megértse, hogyan lépnek interakcióba a látogatók a weboldallal.
A személyre szabáshoz használt cookie-k segítségével olyan információkat tudunk megjegyezni, amelyek megváltoztatják a weboldal magatartását, illetve kinézetét.